• gra, zabawa
  • dziecko
  • radość, wesołość
  • nauczyciele
  • wiedza
  • nauka, uczenie
  • bezpieczeństwo
  • mądrość
  • przyjaciele

kadra

Małgorzata Kiwior

Dyrektorka Szkoły, nauczycielka świetlicy i bibliotekarka, tańczy z dziećmi tańce izraelskie.

Ukończyła Edukację Wczesnoszkolną i Wychowanie Przedszkolne w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Wcześniej absolwentka SKiBY (Państwowego Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorów Kultury i Bibliotekarzy) na specjalności Bibliotekarstwo. W SKiBIE rozpoczęła przygodę z KLANZĄ i pedagogiką zabawy. Brała udział w wielu kursach i przedsięwzięciach realizowanych Metodą KLANZY wraz z Oddziałem Dolnośląskim Stowarzyszenia. Doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą zdobywała jako wolontariuszka w Fundacji „Hobbit” podczas wyjazdów letnich, spotkań zimowych oraz ciągłej pracy zarówno indywidualnej (pokonywanie trudności w nauce) jak i z zespołem (zajęcia pozalekcyjne dla uczniów szkół podstawowych). Miłośniczka puzzli, origami oraz szarad logicznych. Podążając za stwierdzeniem, że „zapamiętujemy aż 90% tego, co robimy” w swojej pracy zachęca dzieci i młodzież do działania i podejmowania prób – Nie myli się tylko ten, kto nic nie robi.

 

Agnieszka Golec
Wicedyrektorka Szkoły i prowadząca szkolny Sekretariat, wychowawczyni klasy 6.

Ukończone studia: licencjat: Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne, magisterskie: Poradnictwo małżeńskie i rodzinne z terapią, studia podyplomowe Organizacja i Zarządzanie Oświatą. Zainteresowania- psychologia, zarządzanie, kino. Prywatnie – „uwielbiam Greckie wyspy i mam plan zwiedzić je wszystkie.”

O sobie: „Dzięki pracy w szkole moim mottem stały się słowa „jest sposób na wszystko” – czasem trzeba tylko chwilę dłużej się zastanowić. Praca w szkole to moja pasja, a każdy dzień to nowe wyzwanie.

 

Katarzyna Lewandowska
Pedagog szkolny.
Ukończyła studia pedagogiczne o specjalizacji resocjalizacja na Wydziale Nauk Historycznych i Pedagogicznych Uniwersytetu Wrocławskiego. Ma 17 letnie doświadczenie w pracy metodą socjoterapii z młodzieżą zagrożona niedostosowaniem społecznym w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii, gdzie jest wychowawcą grupy i szkoli kadrę. Rozwija swoje kompetencje zawodowe poprzez liczne szkolenia m.in. Studium Psychoprofilaktyki I i II stopnia. Jest współzałożycielką i członkinią zarządu Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom i Młodzieży Przystanek, zajmującego się szeroko rozumianą pomocą i rozwojem.
Motto: „Jeśli chcesz być szczęśliwy, po prostu nim bądź” / Lew Tołstoj.
Interesuje ją sztuka, a szczególnie jej wytwarzanie: lepienie z gliny i tworzenie z różnych materiałów. Lubi też wszelkie aktywności sportowe – bieganie (ma nadzieję wystartować kiedyś w maratonie ), pływanie, a ostatnio rolki!

 

Barbara Lasocka
Nauczycielka wspomagająca, wychowawczyni klasy 4 i prowadząca Science Activities.

Biolog, fotograf, nauczycielka przedmiotów ścisłych. Studiowała na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim biologię, a w Westminster College fotografię. Członkini British Horticultural Society. Uwielbia gotować i hodować. Rzadko kiedy powtarza potrawy, lubi się włóczyć po lasach i jeździć na rowerze. Jak przystało na fotografa nie rozstaje się z aparatem i uwiecznia na zdjęciach wszystkich poza sobą. Wieczorem odpoczywa przy dobrej książce.

 

Zuzanna Talaszka
Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej oraz języka angielskiego, zajęć komputerowych i wychowania fizycznego w klasach młodszych i wychowawczyni klasy 3. Poza lekcjami, pracuje z dziećmi nad ich wymową.

Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunkach: Kształcenie Zintegrowane i Edukacja Przedszkolna oraz Pedagogika Opiekuńczą z Terapią. Jest studentką II roku Logopedii na Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Ukończyła wiele kursów doszkalających, w tym „Nauka kodowania i programowania w edukacji wczesnoszkolnej”. Interesuje się tańcem, jazdą konną i narciarstwem. W szkole tańczy z uczniami tańce izraelskie i uwielbia rozwijać umiejętności w tej dziedzinie. Chętnie rozmawia z dziećmi na tematy związane z fantastyką w książkach i filmach.

 

Joanna Sokolnicka
Wychowawczyni w klasie 0-zerówka, opiekuje się uczniami na zajęciach na basenie.

Posiada licencjat na kierunku Edukacja wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym, Uniwersytet Wrocławski; absolutorium ze studiów magisterskich na kierunku Pedagogika, Uniwersytet Wrocławski; absolutorium ze studiów magisterskich na kierunku Malarstwo, Akademia Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu. Jest jej bliski kontakt z przyrodą, jazda konna, joga i potrzeba ciągłego samorozwoju w różnych sferach życia.

O sobie: „w mojej pracy staram się szukać równowagi między wymaganiami naszego systemu edukacji, a potrzebami dzieci i indywidualnemu podejściu do każdego z nich, w duchu komunikacji opartej na empatii.”

 

Małgorzata Świątek

Nauczycielka matematyki klasy od 4 do 8, w klasach 0 – 3 prowadzi kółko matematyczne. Wychowawczyni klasy 7. Raz w tygodniu prowadzi dodatkowe zajęcia z matematyki dla zainteresowanych. Ponadto zaangażowana w drobne prace administracyjne.

Ukończyła Politechnikę Łódzką na kierunku Matematyka, specjalność: Analiza danych biznesowych. Aktualnie kończy Matematykę Nauczycielską na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
W wolnym czasie masowo czyta książki i ogląda filmy – szczególnie takie, których tematyką jest matematyka przedstawiona w sposób niebanalny, intrygujący czy zabawny. Czerpie z nich pomysły do pracy. Poza tym, stara znalźć czas na chodzenie po górach i kulturalne wydarzenia, nie tylko wrocławskie.

Motto: „Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić – to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz.” / A.Einstein

O sobie: „Moim największym osiągnięciem w związku z moją pasją – górami, jest zdobycie szczytu leżącego w Alpach Zachodnich, tj. Rocciamelone – 3538 m.”

 

Justyna Kowal
Nauczycielka języka polskiego w klasach 7 i 8.
Absolwentka filologii polskiej i antropologii teatru, literatury i filmu, obecnie doktorantka w Zakładzie Teorii Kultury i Sztuk Widowiskowych Instytutu Filologii Polskiej na Uniwersytecie Wrocławskim.
Wielka miłośniczka teatru, filmów science-fiction i aktywnego trybu życia. Najwierniejszy kibic polskiej kadry skoczków narciarskich i posiadaczka dwóch najwspanialszych na świecie psów. Najważniejsze zadanie, jakie stawia sobie podczas pracy w Szalom Alejchem, to rozwijanie u uczniów umiejętności krytycznego myślenia o tekstach kultury i otaczającej ich rzeczywistości.

 

Aneta Fryśna
Nauczycielka języka polskiego. Zajmuje się propagowaniem literatury, zachęcaniem dzieci i młodzieży do czytania ciekawych książek i wierszy.
Magister filologii polskiej o specjalności nauczycielskiej oraz lektor języka polskiego jako obcego. Ukończyła studia polonistyczne na Uniwersytecie Wrocławskim oraz podyplomową Szkołę Języka Polskiego i Kultury dla Cudzoziemców oraz Studium Przygotowania Pedagogicznego, a w Dolnośląskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli (DODN) – Kurs Kwalifikacyjny z zakresu pedagogiki leczniczej.

Motto: Prawdziwy przyjaciel to rzadki ptak.

O sobie: „nauczam języka polskiego od 20 lat – jestem więc doświadczonym polonistą i lektorem. Uczyłam dzieci i młodzież ze szkół podstawowych oraz młodzież ze szkół średnich. W latach 2005-2008 prowadziłam Klub Inteligencji Niewidomej RP we Wrocławiu, a w nim zorganizowałam warsztaty poetyckie, na których wprowadzałam dzieci i młodzież (polską i czeską) w świat poezji.  Interesuję się socjologią i filozofią. Wykorzystuję na zajęciach różne techniki nauczania, odnośnie mówienia, pisania jak i słuchania.

Oprócz tego moją pasją poza szkołą jest pływanie i dobre kino, połączone z muzyką. Lubię pisać własne twory poetyckie i prozatorskie; często układam uczniowskie limeryki. Na wakacjach zrealizowałam swoje marzenie i leciałam balonem.
W życiu cenię sobie bardzo przyjaźń, stąd motto (sentencja łacińska): Prawdziwy przyjaciel to rzadki ptak. Bardzo lubię psy, które przygarniam ze schroniska.

 

Łucja Łopata
Nauczycielka języka hebrajskiego i kultury żydowskiej.

Absolwentka antropologii społecznej na University College London w Londynie. Od 2017 roku związana z Festiwalem Kultury Żydowskiej „Simcha”. Pasjonatka muzyki operowej, nurkowania, wizażu i nauki języków; komunikuje się w języku angielskim, greckim, rosyjskim, francuskim i hebrajskim.

 

Piotr Zadworny
Nauczyciel języka hebrajskiego, kultury i historii żydowskiej.
Porzuciwszy etnologię i antropologię kulturową, studiuje judaistykę na Uniwersytecie Wrocławskim. Jeszcze nie jest archeologiem ani astronomem, ale ma nadzieję, że kiedyś będzie.

 

Rafał Szott
Nauczyciel języka angielskiego

Studiował na PWSZ we Włocławku a wcześniej uczęszczał do XVII L.O. im.A.Osieckiej we Wrocławiu (klasa teatralno-aktorska). Był twórcą Festiwalu Piosenki „Bardzo Wielka Woda”. Jego największe hobby to praca i kontakt z uczniami. Najważniejsze to uczenie się wzajemne, pamiętając o tym, że najwspanialszą rzeczą na świecie jest wyobraźnia. Ma bzika na punkcie podróży i rowerowania i najchętniej obie te aktywności łączy.

 

Megha Nakra
Nauczycielka języka angielskiego, Native Speaker.
W swojej pracy koncentruje się na mówieniu po angielsku w każdej sytuacji, prowadzi dyskusje z uczniami, prowokując ich do płynnego używania języka.
Ma duże doświadczenie i nauczaniu i coachingu, co pomaga jej uczynić z uczenia się aktywność pełna przyjemności i zabawy.

 

Łukasz Lasocki
Nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie i Edukacji dla Bezpieczeństwa.
Historyk, Resocjalizator i Geograf. Studiował na Uniwersytecie Wrocławskim oraz UCL”s Institute of Education. Członek Królewskiego Towarzystwa Geograficznego i Towarzystwa National Geographic. Uważa, że dzieci powinny być nauczane w sposób kreatywny i interesujący dlatego uwielbia zabierać swoich uczniów w miejsca niecodzienne. Aby zrealizować swoje szaleńcze pomysły założył fundację Learn Outdoors gdzie może się realizować ucząc dzieci posługiwania się niebezpiecznymi przedmiotami.

 

Jakub Grzeszczuk
Nauczyciel biologii w klasach 7. i 8.
Magister mikrobiologii (Uniwersytet Wrocławski). Interesuje się „ogólnie pojętą nauką i badaniem świata”. Pasjonat nie tylko spraw biologicznych, ale wszelkich kwestii dotyczących badania otaczającej nas rzeczywistości zgodnie ze swoim mottem : „W nauce dobrą rzeczą jest to, że jest prawdą niezależnie od tego, czy w nią wierzysz.” / Neil deGrasse Tyson.

 

Janusz Kida
Nauczyciel geografii.

Doktor nauk geograficznych: Uniwersytet Wrocławski, kierunek geografia, specjalność: geografia fizyczna, geomorfologia. Zainteresowania szkolne i nie tylko: krajoznawstwo, turystyka, kraje polarne. Wielokrotny uczestnik ekspedycji polarnych (Grenlandia, Spitsbergen), dwukrotny całoroczny pobyt w Arktyce.
Motto: zanim podstawisz nogę podaj rękę.
O sobie: „jestem emerytowanym pracownikiem szkoły wyższej, może to tłumaczyć opinię, dlaczego jestem nauczycielem bardzo wymagającym. Jednocześnie zaręczam, że jestem nauczycielem życzliwym i wyrozumiałym.”

 

Wioletta Glonek
Nauczycielka przyrody oraz wychowawczyni świetlicy.

Absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na kierunku Biologia, specjalność medyczna. Pasjonatka kina, książek fantasy oraz gier planszowych. Zawsze gotowa na podjęcie nowych wyzwań, kieruję się jedną z kilku prostych zasad „nigdy się nie poddawaj”.

 

Leszek Boczek
Nauczyciel fizyki w klasach 7,8.

Ukończył „Nauczanie fizyki i matematyki” na studiach licencjackich na UWr oraz „fizykę nowych materiałów” na studiach magisterskich na UWr. a także studia podyplomowe z „nauczania matematyki” (UWr). Główne zainteresowania to: nauki ścisłe, historia, sport.

 

Tomasz Owczarek
Nauczyciel informatyki.

Student Matematyki na Uniwersytecie Wrocławskim, nauczyciel informatyki i programowania. Prowadzący wykładów na Dolnośląskim Festiwalu Nauki. W wolnym czasie zajmuję się siatkówką i teatrem improwizacji.

 

Magdalena Truszkowska-Reut

Nauczycielka muzyki.

Absolwentka studiów I stopnia Wydziału Edukacji Muzycznej, Chóralistyki i Muzyki Kościelnej Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu, a także wrocławskiego Uniwersytetu Ekonomicznego. Dyrygentka, nauczycielka oraz księgowa, pełna energii twórczyni Mamusic – pracowni muzycznej, w której wprowadza dzieci od najmłodszych lat w świat muzyki. Z pochodzenia pułtuszczanka, z wyboru wrocławianka. Miłośniczka muzyki poważnej i niepoważnej. Uwielbia śpiew w różnych odsłonach. Od 10 lat związana z chórem Ars Cantandi Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, od 2012 r. jako asystentka dyrygentki. Pasjonatka edukacji muzycznej, uczestniczka licznych warsztatów z zakresu teorii uczenia się muzyki (MLT) E.E. Gordona, w tym kursu gordonowskiego II stopnia. Lubi pracę z każdą grupą wiekową – od najmłodszych dzieci, poprzez młodzież oraz studentów do seniora.

 

Joanna Przybyła
Nauczycielka plastyki i techniki.
Absolwentka Wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta, Kierunek Sztuka i Wzornictwo Ceramiki. Wykształcenie – Magister Sztuki.
Jej zainteresowania to historia sztuki, malarstwo, rzeźba, ceramika, film, teatr, podróże. Przy pracy twórczej mocno inspiruję się naturą, formą organiczną.
Motto: „Inspiracja istnieje, tylko musi zastać Cię przy pracy.” / Pablo Picasso

 

Joanna Drewnowska
Pedagog specjalny, prowadzi w szkole zajęcia rewalidacyjne dla dzieci ze spektrum autyzmu.
Ukończyła pedagogiczne studia licencjackie na Uniwersytecie Wrocławskim na dwóch specjalnościach: Edukacja i Rehabilitacja Osób Niepełnosprawnych oraz Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne. Absolwentka studiów magisterskich na kierunku: Pedagogika spec. Marketing i Zarządzanie Placówkami Edukacyjnymi w Regionie oraz studiów podyplomowych – Zarządzanie Oświatą. Obecnie rozpoczęła studia podyplomowe na kierunku: Logopedia. Systematycznie podnosi swoje kwalifikacje, uczestnicząc w różnego rodzaju kursach, szkoleniach i warsztatach. Jeszcze w trakcie studiów, w celu samorozwoju i poszerzania wiedzy, realizowała wolontariat w różnorodnych placówkach.
Na co dzień pracuje w przedszkolu terapeutycznym dla dzieci z autyzmem.
W pracy kieruje się poznaniem indywidualnych potrzeb dzieci oraz wspieraniem rozwoju społecznego, emocjonalnego, intelektualnego i poznawczego każdego z nich.
Praca z dziećmi jest jej największą pasją – każdy najmniejszy postęp w rozwoju dziecka uskrzydla ją, daje jej siłę.
Dodatkowo interesuje się literaturą, muzyką i podróżami

 

Emilia Antosz
Nauczycielka wychowania fizycznego.

Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu na kierunku Wychowanie Fizyczne o specjalizacji trenerskiej z piłki ręcznej i odnowy biologicznej oraz podyplomowych studiów geografii w Instytucie Geografii i Rozwoju Regionalnego Uniwersytetu Wrocławskiego. Od zawsze związana ze sportem. Była Reprezentantka Polski w piłce ręcznej kobiet. Wielokrotna medalistka Akademickich Mistrzostw Polski jako zawodniczka AWF-AZS Wrocław. Instruktor narciarstwa biegowego. Fanka „czarnego sportu”.

O sobie: „Wybieram aktywne formy spędzania czasu: biegam, jeżdżę rowerem, pływam ale lubię też poleniuchować z dobrą książką. W wolnych chwilach zdarza mi się uciekać w góry.”